wtorek, 11 października 2016

5 prostych rad, jak dobrze zacząć dzień

Ten post powstał dlatego, że od samego rana szło wszytko nie tak. Zaczeło się od tego, że wstałam lewą nogą, niewyspana i z bólem kręgosłupa. Wiedziałam, że ten dzień nie będzie należał do najlepszych. I faktycznie z każdą godziną było coraz gorzej. Teraz już wiem, że od tego, jak zaczynamy poranek zależy wszystko. A więc jak dobrze zacząć dzień?
Dzięki tym kilku prostym radom nie tylko Twój poranek stanie się lepszy, ale też cały Twój dzień. A więc do dzieła. Czytajcie i wprowadzajcie w życie.

Nie odkładaj rzeczy na później


Moim podstawowym błędem było odłożenie ważnej rzeczy do zrobienia na ostatni moment. Stąd to niewyspanie, bo gdzieś w środku wiedziałam, że mam coś do zrobienia i moja podświadomość nie dawała mi spokojnie spać. Ile razy mówimy sobie "Zrobię to jutro" albo jeszcze gorzej "Zrobię to rano przed pracą"? Każdy dzień należy zacząć z czystą kartą, nie mieć zaległości z dnia poprzedniego, tym bardziej nie odkładać na później rzeczy niecierpiących zwłoki.

Narzekanie nic nie zmieni


Za oknem pada deszcz, ciemno, szaro i ponuro. Na samą myśl o wyjściu z domu w taką pogodę mam ciarki na plecach. Pomyślmy jednak, jaki wpływ mamy na pogodę? Czy nasze narzekanie coś zmieni? Polacy są mistrzami w kwestii narzekania na pogodę. Tylko po co to wszystko?! To nic nie zmieni. Więc musimy albo przyzwyczaić się do faktu, że w Polsce mamy cztery pory roku, każda jest inna. Więc wraz z nadejściem jesieni przygotujmy się na deszczową aurę.




Doceń to, co masz


Tego dnia wstałam obrażona na cały świat, z trudem zwlekłam się z łóżka a na myśl, że muszę iść do pracy, robiło mi się słabo. Postanowiłam jednak spojrzeć na to z innej perspektywy. Jest przecież wiele osób, które chciałyby pracować, zarabiać pieniądze, a szukają pracy miesiącami bez skutku. Dlatego stwierdziłam, że zamiast narzekać, muszę doceniać rzeczy, które mam. Mam pracę, dach nad głową, zdrowie. Ilu ludziom na świecie brakuje podstawowych środków do życia? A my zamartwiamy się błahostkami i nie doceniamy tego, co mamy wokół.


Nie wstawaj na ostatnią chwilę


Rano usłyszałam budzik, wyłączyłam go i postanowiłam spędzić w łóżku jeszcze 10 minut. I to był błąd. Najgorsze co może być, to wyłączanie budzika i leżenie dalej w łóżku. Przez to nasz organizm przyzwyczai się do faktu, że dźwięk budzika nie oznacza wcale, że będziemy wstawać. Dlatego należy wstawać zaraz po wyłączeniu budzika a godzinę pobudki ustawić na taką porę, byśmy zdążyli wszystko zrobić bez pośpiechu.

Śniadanie to podstawa


W przeciągu godziny od wstania z łóżka należy zjeść pożywne śniadanie, by dostarczyć organizmowi energii na cały dzień. Wystarczy omlet z warzywami, czy owsianka i już dostarczymy organizmowi niezbędnych składników, które wpłyną pozytywnie na pracę całego organizmu. Tak niewiele, a na prawdę pomaga! Zaplanujcie już dzień wcześniej, co zjecie na śniadanie a unikniecie sytuacji, że nie macie pomysłu czy nie macie nic w lodówce, z czego możnaby wyczarować jakieś pożywne danie.




Mam nadzieję, że moje rady staną sie dla Was pomocne i dzięki temu nawet ponury jesienny dzień będzie dla Was pozytywnym dniem!


A jakie są Wasze sposoby na udany dzień? Podzielcie się Waszymi sposobami w komentarzach.

Buziaki

3 komentarze:

  1. dobry dzień to porządne śniadanie i kawa z mlekiem wypita ze spokojem:) od razu potem mam ochotę do działania na cąły dzięń:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko to prawda :) Ale często trudno wcielić w życie wszystkie punkty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcielić wszystkie w życie na raz to zbyt radykalne, ale warto małymi krokami zacząć stosować każdą z zasad. Pozdrawiam :)

      Usuń

Copyright © 2014 Pomorzanka na Kujawach , Blogger